NHG hypotheek willen, maar nog een lening staan van 6000 euro

Beoordeel deze topic
? / 10 (0)
26 juli 2013 16:41 wendy
Goeiedag,

Ik heb een buitenkans gezien voor een nieuwbouwwoning: 99.500 met een meerwerkpakket van 9.250

(ik weet die lening is klote, maar dat is ivm verleden helaas niet anders) ik ben druk aan het aflossen maar dit is een kans die ik niet mag laten liggen)

Ik heb een vaste baan met een jaarsalaris van 30526
De lening betaal ik elke maand af met 100 euro

Ik wil graag een annuiteitenhypotheek van 10 jaar rentevast en de rente is nu 3,9 % en volgens mij is een deel renteverlies tijdens bouw ook handig om mee te nemen in de hypotheek

Zou het een probleem zijn om een hypotheek te krijgen, ik hoor namelijk diverse verhalen in gesprekken die ik heb gehad

Ik woon vrijgezellig nu in een huurwoning met 555 last

sorry als ik wat warrig overkom ;-)
Ik vind het best ingewikkeld allemaal, vooral omdat het bij 1 lijkt alsof het lukt en bij de ander gaat het krap worden?

Alvast dank voor antwoorden.

Groetjes
28 juli 2013 10:03 Erik (stuur Erik een privé bericht)

Allereerst: ik kan je een 100% sluitend antwoord geven volgens de wettelijke hypotheekregels die voor IEDEREEN gelden. Dan vervolgens: de rente die we kunnen aanbieden op dit moment is 3,85% voor 10 jaar vast. Goedkoper is er NIET te krijgen.

Je kunt EURO 123.622,= lenen NAAST je krediet. het is dan wel zaak om -als het een doorlopend krediet is- de limiet te laten verlagen naar EURO 6.000,=. Je zou dus kunnen lenen: koopsom + meerwerk + rente tijdens de bouw tot een maximum van EURO 123.622,=.

Dan is het wel van belang dat je ofwel een vaste baan hebt ofwel een tijdelijke baan MET intentieverklaring!

Ziet er dus goed uit!!!!!

Succes!
Reageer op topic