Hypotheek 'nemen' met een Rabokrediet 6500

Beoordeel deze topic
? / 10 (0)
8 september 2014 13:54 ricardo
Beste,

Wij willen een woning kopen aangezien we klaar zijn met huren. Huren kost gewoon te veel geld in verhouding.
Mijn jaarinkomen (32000) en zij heeft een jaarinkomen van (18500) Beide net onder de 30 jaar jong.

Echter, ik heb nog een Rabobank krediet lopen. Dit was 5 jaar geleden een lening van 6500 euro, dit is uiteindelijk een krediet geworden. Doordat ik het constant heb gebruikt. zit ik nu nog aan een restant van 6000 euro. Ik maak iedere maand 130 euro over. (verplicht) renteloos.

Wat is het gevolg voor de hypotheek hoogte? Kunnen wij wel een hypotheek krijgen? Zo ja, wat zou de max. hoogte zijn?

Bedankt! Gr Ricardo
8 september 2014 14:29 Erik (stuur Erik een privé bericht)
Dag Ricardo,

Inderdaad is intussen kopen een stuk interessanter geworden dan huren. Zijn jullie inkomens beiden vast? (ik bedoel dus, hebben jullie een vaste baan allebei, of een tijdelijk contract met intentieverklaring?) Als dat zo is, dan mogen jullie op basis van die twee inkomens het volgende lenen:

Zonder krediet: EURO 254.000,=

Met krediet: EURO 223.700,=. Dit betekent dat je een huis kunt kopen van zo'n EURO 215.000 + kosten koper.

De maandlast van een woning van EURO 215.000,= zijn bij een 10 jaar vaste rente van 3,0% (laagste prijs garantie bij ons), volledige aflossing en een overlijdenrisicoverzekering in totaal EURO 751,= netto per maand.

Je ziet dat de lening een behoorlijk effect heeft op hoeveel hypotheek je kunt krijgen.

Kun je met deze informatie uit de voeten? Als je meer wil weten, mag je me ook rechtstreeks mailen op erik@dfamail.nl .

Succes met je overwegingen!!

Hartelijke groet,

Erik

8 september 2014 15:16 ricardo
Hi Erik, bedankt voor de snelle info.

Wij hebben een vast contract inderdaad. Wij hebben een woning op het oog van 192.000 k.k. Dit moet dus geen problemen geven? Hoe zit dat met de maandlasten als we dezelfde berekening zouden maken?

Ik dacht altijd dat die 6000 euro aardig voor problemen kon zorgen, dit valt dus eigenlijk hardstikke mee zo te zien.

Gr Ricardo
8 september 2014 16:23 Erik (stuur Erik een privé bericht)
Dag Ricardo,

Dank voor je bericht. Het is maar hoe je het bekijkt met zo'n krediet. Als je een woning van 250.000 had willen kopen, had het krediet je behoorlijk in de weg gezeten

Ja, die koopsom is geen probleem, dat kun je gewoon financieren.

Ik kan geen maatwerk hypotheekberekeningen online publiceren, maar wil met alle plezier een berekening voor die koopsom naar je mailadres sturen. Kun je mij via mijn emailadres jouw emailadres doorgeven, dan zorg ik voor de berekening. Dan weet je waar je aan toe bent.

Kijk maar even. Ten overvloede: je emailadres wordt UITERAARD niet gebruikt voor andere doeleinden, puur en alleen door mij voor een berekening.

Hartelijke groet,

Erik
Reageer op topic