hypotheek en echtscheiding en 2016 ontslag

Beoordeel deze topic
? / 10 (0)
18 januari 2014 02:28 leo buiteman
hoi.
momenteel zit ik een scheiding. in het convenant staat dat ik mijn ex uitkoopt twv 42.000,- omdat er een overwaarde is van 84.000,-.Dit houd in dat ik dan op een hypotheek kom van ca 150.000,- Gezien mijn salaris 50.000,- is het financieel ruim voldoende haalbaar.het enige probleem wat ik heb is een ontslag in 2016 wat nu al vast staat, maar met een ontslag vergoeding van ca 180.000,- brutto.Dit geld wil ik gebruiken om in jan 2016 mijn hypotheek te verminderen, doordat mijn lasten dalen.
vandaag kreeg ik van de ING te horen dat ik geen nieuwe hypotheek kan krijgen omdat ik pas in 2016 mijn werk verlies.
hierdoor dreig ik toch mijn huis te moeten verkopen en aangezien het al 15 maanden zonder enig resultaat is word mijn probleem groter.Als ik moet gaan huren komt ik voor minimaal 1000,- aan huur te zitten emt 2 kinderen die in hun studie jaren zitten waardoor verder studeren zeer word belemmerd.
als ik niet eerlijk was geweest tegen de ING had ik wel een hypotheek gehad, maar ja
wat kan ik het beste doen en hoe
zomaar 888
19 januari 2014 17:47 Erik (stuur Erik een privé bericht)
Beste Leo,

Dit is wel een heel specifieke situatie om via een forum op te pakken. Feitelijk ben je aan het werk, en als we naar het gemiddelde inkomen van de laatste drie jaar kijken, dan zou je ook de hypotheek rond moeten kunnen krijgen. Andere kant: je hebt inderdaad slechts een baan tot 2016 dus dat belemmert de zaak.

Ik vind dat de ontslagvergoeding je in een positie brengt waardoor je niet gauw in de problemen zal komen. Ik denk dat het verstandig is om eens kostenloos en vrijblijvend met elkaar in gesprek te gaan.

Erik
Reageer op topic